Întrebare |
Răspuns |
Unde pot consulta Ghidul solicitantului? |
În Ghidul solicitantului găsiți aproape toate informațiile legate de proiect. Se poate descărca AICI. |
Care este data limită pentru înregistrare în proiectul SPEED? |
Aproximativ octombrie 2018. Data exactă se va stabili ulterior. |
Care sunt județele în care se implementează proiectul SPEED? |
Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu |
Câte coduri CAEN se pot introduce în firma nou create |
Oricâte coduri CAEN autorizate se pot introduce. Însă finanțarea nerambursabilă se acordă pentru o singură activitate. |
Care sunt activitățile autorizate (CAEN)? |
Lista activităților autorizate se poate accesa AICI. |
Se pot deconta din finanțarea nerambursabilă cheltuieli de reabilitare/amenajare imobile? |
Nu se pot deconta. Finanțarea nerambursabilă se poate folosi pentru acoperirea următoarelor CHELTUIELI. |
La cât se cifrează finanțarea nerambursabilă? |
Limita superioară este de 177.740 lei. |
Câte planuri de afaceri vor fi selectate pentru finanțare nerambursabilă în cadrul proiectului SPEED? |
Cel puțin 36, dar s-ar putea întâmpla, ca acest număr să fie mai mare, în cazul în care nu fiecare plan de afaceri țintește limita maximă. |
Câte planuri de afaceri vor fi sprijinite în județele, în care se implementează proiectul SPEED? |
Obligatoriu cel puțin două planuri de afaceri. |
Ce condiții trebuie îndeplinite, ca să beneficiez de finanțarea nerambursabilă; |
Pe parcursul implementării planului de afaceri, în cadrul firmei trebuie create cel puțin 2 noi locuri mună, care trebuie păstrate până la terminarea proiectului (ianuarie 2021). Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze, la cel târziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel puțin 2 persoane. |
Pentru cele 2 noi locuri de muncă se pot încheia contracte individuale de muncă și pentru fracțiuni de normă? |
Da, este posibil. |
Pot desfășura activități agricole în cadrul întreprinderii? |
Nu. Parcurge aici lista activităților nefinanțate. |
Pot desfășura activități comerciale în cadrul întreprinderii? |
Da. Însă numărul planurilor de afaceri care prevăd activități economice ce se încadrează în CAEN, Secțiunea G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor, cu excepția Grupei 452 – Întreținerea și repararea autovehiculelor nu va putea depăși 20% din numărul total al planurilor de afaceri finanțate prin intermediul aceluiași proiect. |
Pot înregistra întreprinderea în mediul rural? |
Nu. Sediul/punctele de lucru ale întreprinderii trebuie înregistrate exclusiv în mediul urban. |
Când voi primi prima tranșă din finanțare? |
Virarea primei tranșe se va începe începând din martie 2019. |
Cât este valoarea primei tranșe de finanțare? |
Poate fi cel mult 75% din finanțarea totală, așa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri și prevăzut în contractul de subvenție încheiat. |
Ce condiții trebuie îndeplinite, ca să beneficiez și de tranșa finală? |
Tranșa finală, reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis se acordă, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni de înființarea întreprinderii, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. În cazul în care acest termen nu este respectat, tranșa finală nu se mai acordă. |
După terminarea proiectului (ianuarie 2021) ce condiții trebuie să îndeplinească afacerea mea? |
Timp de trei ani nu se poate schimba destinația echipamentelor, deci nici nu se pot vinde. |
Unde pot găsi modelul planului de afaceri? |
Se poate descărca AICI. |
Pot face modificări în modelul planului de afaceri? |
Nu. Însă nu există restricții privind lungime textelor secțiunilor, de pot introduce tabele, diagrame, fotografii etc. |
Care sunt criteriile de evaluare ale planului de afaceri? |
Găsești metodologia de evaluare AICI. |
Când pot înainta planul meu de afaceri pentru a participa la concursul planurilor de afaceri? |
În termen de o lună după examenul de absolvire al cursului de formare antreprenorială. |
Pot primi ajutor pentru întocmirea planului meu de afaceri? |
După terminarea cursului vom oferi consultanță individuală și de grup pentru întocmirea planului de afaceri. |
Pot înregistra și o asociație în cadrul proiectului? |
Asociația va fi reprezentată de către o persoană desemnată. |
Finanțarea nerambursabilă va reprezenta capitalul social al întreprinderii? |
Finanțarea nerambursabilă intră în categoria subvențiilor. |
Finanțarea va fi impozitată? |
Nu va fi impozitată. |
Din ce constă examenul de absolvire al cursului de competențe antreprenoriale? |
Examenul de absolvire va consta dintr-o probă practică și o probă teoretică. În cadrul probei teoretice, cursanți vor completa un test grilă. Partea practică constă în prezentarea planului de afaceri proprii. |